Okuryazar Projesi

Okuryazar Projesi

"Okuryazar Projesi" kapsamında yapılan - "KİTAPTAN BİR SAHNE" etkinliği  okul öncesi sınıflarımız masal canlandırma yapmıştır. Tüm okul öğretmen ve öğrencilerimiz okul bahçesinde çimlerin üzerinde  kitap okuma etkiniği yapmıştır.

Bu etkinliklerin öğretici, yaratıcı ve eğlendirici önemli rolü vardır. Rol oynama, çocuğun kişiliğini anlatması ve bulması bakımından eğitsel bir değer taşır. 

Faydaları:
■ Öğrencilerin anlama yeteneğini ve yaratıcılığını artırır.
■ Kısmen tartışılmış konuların yeni bir yaklaşımla incelenmesine olanak verdiğinden öğrenme hızlanır, akıcı konuşmayı geliştirir.
■ Öğrencilerin kendisine olan güvenini artırır.
■ Öğrenciler duygularını ve tutumlarını açıklama olanağına sahip olurlar.
■ İlgi uyandırır, güdüleyicidir, unutmayı azaltır.
■ Etkili ve dikkatli dinleme yeteneğini geliştirir.
■ Öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirir.
■ Çocukların sıkılganlığını gidererek, arkadaşları ve topluluk karşısında serbest konuşma ve hareket etme alışkanlığı ve cesareti kazandırır.
■ Sanat duygularını, sözle anlatım becerilerin geliştirir.
■ Çocukları yaratıcılığa, eserler yazmaya ve yazılmış eserleri temsil etmeye hazırlar.

30.12.2022 168

"Okuryazar Projesi" kapsamında yapılan - "KİTAPTAN BİR SAYFA OKUMA" etkinliği;
Problem :  Okuma bir düşünce sürecidir, onunla bilgiler elde edilir, kültür sahibi olunur. Sesli ve sessiz okumanın, bireyin yaşamındaki yeri inkâr edilemeyecek kadar önemlidir. Bundan dolayı ilk öğretmen, ilk andan itibaren, bireylere zarar veren içten okuma alışkanlığından öğrencilerini uzak tutmalıdır. İlk temel sağlam verildikten sonra, bireyin kendi kendine okuyup, öğrenmesi; önce sesli sonra sessiz okuma alışkanlığını yaşamının bütün evrelerinde kullanacaktır. Ne yazık ki; ses çıkarmadan, ses organlarının çeşitli hareketlerinden meydana gelen ve bireyin yaşamında hiç yeri olmaması gereken, içten okuma denen bu kötü alışkanlık, bireyi ezbere yöneltir. Sevilip, sindirilen bilgi kalıcı, ezberlenen bilgi ise bir müddet (üç hafta) sonra gidicidir. İçten okuma çok yavaş bir okuma alışkanlığı olduğu için, zihni meşgul etmemektedir.
Hedef :Sesli okumada başlıca amaç, yazının doğru ve konuşma dilinin özelliklerini yansıtacak biçimde seslendirilmesidir. Sesli okuma öğrencilerin okumayı öğrenmesine, (baştan itibaren öğretmenin okuma biçimini taklit ederek) okuma düzeylerinin öğretmen tarafından tanınmasına, dinleme alışkanlığı kazanılmasına yardım eder. Bu nedenle sesli okuma öğretimde duyusal ve görsel olduğu için, önemli bir yer tutar. Sesli okuma çocukların düşünce, duygu ve görüşlerine uygun düzeyde olmalıdır. Konuşur gibi okumanın bütün inceliklerini içermelidir. Çünkü sesli okuma "öğretimi" amaçlar. 

30-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-202230-12-2022